Przycisk “do niczego” – poznajcie motylkową kartę wyborczą
W poprzednim poście opisaliśmy historię błędu w projekcie interfejsu sterowania reaktorem atomowym. Efektem zaniedbania UX było częściowe stopienie rdzenia w jednym z reaktorów elektrowni. Dzisiaj z pewnością nie będzie tak niebezpiecznie 🙂 Motylkowa karta wyborcza, wymysł amerykańskich naukowców, została zaprojektowana aby ułatwić proces głosowania wyborcom, użyta w 2000 roku w […]
Przycisk “do niczego” – Naciśnij tutaj, aby uniknąć katastrofy!
Prosty przycisk…. to powinno być całkiem łatwe do zaprojektowania, prawda? Cóż, historia projektowania interfejsów pokazuje że jest zupełnie inaczej. Nawet prosty przycisk może okazać się ogromnym wyzwaniem. Przekonali się o tym inżynierowie pracujący w Elektrowni Atomowej Three Mile Island. W 1979 roku ich intencje minęły się o 180 stopni z […]
Czym jest Organiczny interfejs użytkownika (OUI)?
Organiczny interfejs użytkownika (OUI – organic user interface) to taki interfejs, który może aktywnie bądź pasywnie zmieniać kształt w oparciu o analogowe dane wejściowe, a zatem nie jest on płaski. Te analogowe dane wejściowe wprowadzane są bezpośrednio przy pomocy fizycznych gestów, tak więc są przeciwieństwem do tradycyjnych sposobów, opartych na […]
Czym jest Interfejs użytkownika i jego poszczególne rodzaje?
Interfejs użytkownika jest to część systemu lub aplikacji, która odpowiedzialna jest za komunikowanie się z użytkownikiem. Dzięki interfejsowi możliwa jest współpraca użytkownika z oprogramowaniem danego komputer. Interfejs użytkownika (UI) i jego rodzaje Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje interfejsów użytkownika:1. Interfejs tekstowy – w tym przypadku komunikacja odbywa się w trybie […]